Όλη η αλληλουχία γεγονότων, που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους 737ΜΑΧ πριν έναν μήνα.Προκαταρκτική εξέταση για τα αίτια της πτώσης τού Β737 Max UPDATE Ethiopian Preliminary Accident Report 4 April

Ένας μήνας πέρασε, από την συντριβή τού ολοκαίνουργιου τύπου Β737 ΜΑΧ των αιθιοπικών αερογραμμών. Σε περίληψη, αυτά που μας λέει ο φίλος, μέσα από τα προκαταρκτικές έρευνες στο βίντεο, είναι τα εξής  Το πρόβλημα φαίνεται να δημιούργησε ο αισθητήρας γωνιάς προσβολής Νο1, (Αngle Οf Αttack /AOA), ο αριστερός τού κυβερνήτη, που ψευδώς έδειχνε άνοδο με γωνία 75 μοιρών, ενω η πραγματικότητα ήταν, - και ο δεξιός ΑΟΑ έδειχνε - 14 μοίρες. Όταν κατά την συνήθη διαδικασία ανασύρθηκαν τα φλάπς, και χωρίς αυτόματο πιλότο (δεν μπορούσε να εμπλακεί, λόγω της ανωμαλίας της ΑΟΑ), ενεργοποιήθηκε η συνθήκη εμπλοκής τού νεου συστήματος MCAS τής Boing, για την αποφυγή πτώσης του αεροσκάφους που επαναφέρει το σκάφος σε οριζόντια θέση. Το σύστημα απο σχεδιασμού του, διαβάζει μόνον την μια ΑΟΑ, αυτήν τού κυβερνήτη, οπότε δεν μπορούσε να συγκρίνει για τυχόν σφάλμα. Ο αυτοματισμός  αφού νόμιζε ότι ήταν σε - σχεδόν -  κατακόρυφη θέση, προσπάθησε να οριζοντιώσει το α/φος κατεβάζοντας την μύτη, ενώ ήταν σχεδόν οριζόντια. Το αποτέλεσμα ήταν να βυθίσει το α/φος. Το πλήρωμα αντέδρασε  με τον ηλεκτροκίνητο έλεγχο τού πηδαλίου ύψους βάθους, από τους διακόπτες στο "τιμόνι", και αποσύνδεσαν το MCAS. Το α/φος επανήλθε ασφαλώς στο οριζόντιο επίπεδο, αλλά έτρεχε πολύ. Μέσα στην αγωνία , κανείς δεν κατέβασε την ισχύ των μηχανών σε ίσχύ πορέιας. Ήταν σε μέγιστη ώση, από την απογείωση, και έμειναν έτσι μέχρι το τέλος... Το α/φος ξεπέρασε την μέγιστη επιτρεπτή επιχειρησιακή ταχύτητα (VMO /velocity maximum operation), και πλησιάζοντας την ταχύτητα τού ήχου (MMO mach maximum operation), άρχισε να υπόκειται στο φαινόμενο τού "φράγματος τού ήχου". Το κέντρο άνωσης των πτερύγων μετατοπίζεται προε τα πίσω, ενώ το κέντρο βάρους μένει εμπρός. Αποτέλεσμα ήταν να ξανα βυθιστεί το α/φος ένεκα υπερβολικής ταχύτητας... το επαναφέρουν με ηλεκτρικό έλεγχο πηδαλίου ύψους βάθους... και τότε αναπάντεχα, και για λόγους που ακόμα διερευνώνται (10/4/2019), κάποιος αυτοματισμός δίνει εντολή για μέγιστη δυνατή κάθοδο... κάτι που δυστυχώς ήταν αδύνατον να αντιμετωπιστεί από το πλήρωμα, τόσο κοντά στο έδαφος (300 μέτρα), και με ταχύτητα 925 χιλιομέτρων την ώρα +

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΕΑ ΚΑΤΑΙΓΊΔΑ ΣΚΟΝΗΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΡΗ

Η Εμβασία ή Πραγματική Δουλεία Διόδου σε πραγματικούς τίτλους

Pit in Hephaestus Fossae